Βασικός σκοπός της μαθηματικής εκπαίδευσης στο Δημοτικό σχολείο είναι η απόκτηση μαθηματικής σκέψης και η καλλιέργεια της ικανότητας του μαθητή να εφαρμόζει μαθηματικές γνώσεις, μεθόδους και διαδικασίες σε προβλήματα της καθημερινής ζωής.
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, οι μαθητές:
αποκτούν μια θετική στάση για τα Μαθηματικά
εμπλέκονται σε ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της λογικο-μαθηματικής σκέψης
συνδέουν τη μαθηματική γνώση βιωματικά με καθημερινές δραστηριότητες (π.χ. διαχείριση χρημάτων-συναλλαγές)
εξασκούνται στην πραγματοποίηση νοερών υπολογισμών
αποκτούν ευχέρεια στην εκτέλεση των μαθηματικών αλγορίθμων
δημιουργούν μαθηματικές σχέσεις και οργανώνουν τη συλλογιστική τους πορεία, χρησιμοποιώντας στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων
χρησιμοποιούν αφηρημένες και συμβολικές έννοιες
αναπτύσσουν την οπτική και χωρική τους αντίληψη
μέσα από Μαθηματικά παιχνίδια, ανακαλύπτουν τη μαγεία των Μαθηματικών με έναν παιγνιώδη τρόπο και πολλές φορές πιο βιωματικό, μέσω παιχνιδιών συντονισμού, ταχύτητας και νοερών υπολογισμών
αξιοποιούν μαθηματικά λογισμικά στον διαδραστικό πίνακα και εργαλεία όπως άβακες, γεωμετρικά όργανα, συλλογές αντικειμένων, και γεωμετρικές κατασκευές με αντικείμενα καθημερινής χρήσης και