Skip to main content

Φυσική Αγωγή

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Α΄- Β΄ τάξεις

Στόχος της Φυσικής Αγωγής είναι η ανάπτυξη όλων των γενικών κινητικών δεξιοτήτων, η πλήρης αίσθηση του σώματος, η σωστή κίνηση στον χώρο και τον χρόνο και η καλλιέργεια του αισθήματος συνεργασίας. Τα παιδιά δουλεύουν συχνά σε ζευγάρια, ενθαρρύνονται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να αυτοσχεδιάζουν και να δημιουργούν.

Τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι:

  • η ενόργανη γυμναστική (ασκήσεις εδάφους, πολύζυγα)

  • οι σκυταλοδρομίες (με μπάλες όλων των ειδών, εμπόδια, στεφάνια, σχοινάκια ή συνδυαστικά)
  • το παιχνίδι (κατευθυνόμενο ή ελεύθερο)
  • οι αγώνες

Γ΄- Δ΄ τάξεις

Στόχοι της Φυσικής Αγωγής είναι τα παιδιά:

  • να γνωρίσουν τα πιο γνωστά αθλήματα σε παιγνιώδη μορφή
  • να εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της γυμναστικής (προθέρμανση, αποθεραπεία, διατάσεις).

Τα παιδιά δουλεύουν όχι μόνο σε ζευγάρια, αλλά και σε μεγαλύτερες ομάδες, εκτελούν πιο σύνθετες ασκήσεις σε όλα τα αντικείμενα, παίζουν περισσότερο οργανωμένα, αναλαμβάνουν σαν βοηθοί προπονητή την προθέρμανση (ζέσταμα, διατάσεις, προασκήσεις) και ασκούν διαιτησία. Διεξάγονται ενδοτμηματικά μικρά τουρνουά ποδοσφαίρου, καθώς επίσης και τουρνουά μεταξύ των τμημάτων. Στο τέλος της χρονιάς γίνονται αγώνες στίβου.

Ε΄- Στ΄ τάξεις

Στόχοι είναι τα παιδιά:

  • να είναι εξοικειωμένα με τα περισσότερα αθλήματα σε επίπεδο ατομικής τεχνικής, βασικής τακτικής, γνώσης των κανονισμών
  • να καλλιεργήσουν και να αναπτύξουν τα στοιχεία της φυσικής κατάστασης (δύναμη, ταχύτητα, αντοχή, ευλυγισία, επιδεξιότητα)
  • να στραφούν στον εξωσχολικό αθλητισμό εφ' όρου ζωής
Τα παιδιά αναλαμβάνουν πολλές φορές μόνα τους το ζέσταμα, τελειοποιούν τη βασική ατομική τεχνική των κυριότερων αθλημάτων, μαθαίνουν βασική τακτική και κανονισμούς. Στα ατομικά αθλήματα λειτουργούν σαν μικροί προπονητές βοηθώντας και διορθώνοντας το ένα το άλλο.