Skip to main content

Ιστορία της Τέχνης

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Στο σχολείο μας αφιερώνουμε μια ώρα την εβδομάδα στην Ιστορία της Τέχνης—ένα ξεχωριστό μάθημα, το οποίο καλλιεργεί το πνεύμα των παιδιών και τα ωθεί να γνωρίσουν τον κόσμο και τον εαυτό τους μέσα από τη δημιουργία και την επαφή με την τέχνη.

Τα παιδιά, διεισδύοντας σε ένα έργο τέχνης, δε βλέπουν μόνο τη χροιά, την υφή και τη δυναμική του, αλλά βιώνουν το έργο με όλες τους τις αισθήσεις, αβίαστα και αυθόρμητα. Με τη φαντασία τους χτίζουν ιστορίες και πλάθουν εικόνες χωρίς προκαθορισμένες αντιλήψεις και «πρέπει». Μέσα από την τέχνη, με καθαρή αντίληψη και αθώα ματιά, αφουγκράζονται τον κόσμο γύρω τους και τον συνδέουν με τον εσωτερικό τους κόσμο. Τα παιδιά μαθαίνουν να χάνονται, να διερευνούν, να ταξιδεύουν, να αναρωτιούνται, μα κυρίως να έρχονται σε επαφή με τα συναισθήματά τους και να μαθαίνουν να τους δίνουν χώρο να ακουστούν.

Στόχος μας είναι οι μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις για την Ιστορία της Τέχνης και την εξέλιξή της μέσα στους αιώνες, από την αρχαιότητα έως και σήμερα, και να αποκτήσουν κριτική σκέψη, πραγματοποιώντας τους δικούς τους νέους συνειρμούς. Στο μάθημα αναφερόμαστε σε όλα τα είδη και τις μορφές της τέχνης, ώστε τα παιδιά να μπορούν να αντιλαμβάνονται το εύρος της και την παρουσία της στην καθημερινότητά τους.

Συγκεκριμένα, στο μάθημα κάνουμε αναφορές σε:

  • Εικαστικές Τέχνες (Ζωγραφική, Γλυπτική, Φωτογραφία, Βίντεο, Εγκατάσταση, Performance κ.ά.)
  • Κινηματογράφο
  • Θέατρο
  • Χορό
  • Μουσική
  • Λογοτεχνία/Ποίηση
  • Αρχιτεκτονική
Στο σύνολό της, από το Νηπιαγωγείο μέχρι και την Στ’ τάξη, η γνώση αποκτάται βιωματικά, μέσα από τον πειραματισμό, τη δημιουργία, την εξιστόρηση και το παιχνίδι. Το μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης είναι συνυφασμένο με το μάθημα των Καλλιτεχνικών, διότι το ένα τροφοδοτεί και εμπνέει το άλλο. Τα παιδιά επισκέπτονται μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης, εκθέσεις, καθώς και οργανώνονται δημιουργικοί περίπατοι και δραστηριότητες εκτός τάξης. Στόχος μας είναι να καλλιεργήσουμε τον πηγαίο καλλιτεχνικό αυθορμητισμό των παιδιών στα μικρά τους χρόνια, ώστε να αποτελέσει πολύτιμο εφόδιο που θα τους ακολουθεί σε όλα τους τα βήματα.