Ώρα Eπικοινωνίας

Στη διάρκεια της Ώρας Επικοινωνίας ο χρόνος ανήκει στα παιδιά. Η δασκάλα και η ψυχολόγος της τάξης γίνονται διευκολυντές και συντονίζουν μια συζήτηση που αφορά σε όλα τα θέματα που απασχολούν και ενδιαφέρουν τα παιδιά, εντός και εκτός της σχολικής καθημερινότητας.
Στόχοι των συναντήσεών μας είναι κάθε μαθητής:
Να ακούει ενεργητικά και με σεβασμό τους συμμαθητές του και να εκφράζει τις απόψεις του με σεβασμό.
Να αισθάνεται ασφαλής να επικοινωνήσει τις σκέψεις του και τα συναισθήματά του.
Να διευκολύνεται η ομάδα να επιλύει αποτελεσματικά συγκρούσεις που τυχόν προκύπτουν.
Να καλλιεργηθεί το αίσθημα συλλογικής ευθύνης.
Να υπάρχει ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ανοιχτής επικοινωνίας τόσο μεταξύ των μαθητών όσο και ανάμεσα στον δάσκαλο και στον μαθητή.
Στην έκτη τάξη συγκεκριμένα τον άξονα του μαθήματος τον όρισαν οι μαθητές. Σε μια ανοικτή συζήτηση καταγράψαμε τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προσδοκίες που θα μπορούσαν να καλυφθούν από το μάθημα αυτό. Ξεκινήσαμε τις συναντήσεις μας προσεγγίζοντας δυσκολίες στις σχέσεις μεταξύ των παιδιών και συνεχίσαμε με τα θέματα που οι ίδιοι είχαν προτείνει:
Εφηβεία:
• Μύθοι και πραγματικότητα
• Γνωστικές διεργασίες
• «Οι μυστηριώδεις διεργασίες του εφηβικού εγκεφάλου», Βίντεο
Διατροφή:
• Σωματικές αλλαγές - διατροφικές ανάγκες και συνήθειες στην εφηβεία
• Διατροφικές διαταραχές: ορισμός, είδη, κίνδυνοι, αντιμετώπιση
Εκφοβισμός:
• Ορισμός, ρόλοι, πρόληψη, αντιμετώπιση
• Ανάγνωση κοινωνικών ιστοριών της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ)
Φοβίες: Ορισμός, είδη, αντιμετώπιση