Φροντίζω τον εαυτό μου οργανώνοντας το πρόγραμμά μου

Στη διάρκεια των πρώτων εβδομάδων των διαδικτυακών σχολικών μαθημάτων κύριο μέλημά μας ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά να διαχειριστούν τις αλλαγές που βιώνουν. Έμφαση δόθηκε στην οργάνωση της καθημερινότητάς τους, στην ανάγκη πρωινής ώρας μελέτης, αλλά και στη διατήρηση σχολικών συνηθειών (όπως η προετοιμασία της σχολικής τσάντας και η σταθερή ώρα μελέτης). Οι δάσκαλοι και οι ψυχολόγοι κάθε τάξης συζήτησαν τους τρόπους και τις συνήθειες που είναι βοηθητικό να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμά τους, ώστε να φροντίζουν τον εαυτό τους μένοντας σπίτι: ανάγκη σωστής διατροφής και διατήρηση της ρουτίνας του ύπνου, σταθερή ώρα για σωματική άσκηση, ώρα για παιχνίδι, ώρα για παύση και χαλάρωση, ώρα για σύνδεση με την οικογένεια και τους φίλους.
Βασισμένοι στο μοντέλο της υγιεινής νοητικής ποικιλίας των D. Rock και D. Siegel, που στοχεύει στη βελτιστοποίηση της εγκεφαλικής ουσίας, προτείναμε ένα παράδειγμα καθημερινού προγράμματος που περιλαμβάνει όλες εκείνες τις δραστηριότητες που προωθούν τη νοητική και τη συναισθηματική μας ισορροπία. Παροτρύναμε τα παιδιά -με βάση αυτό- να διαμορφώσουν το καθένα το δικό του σταθερό καθημερινό πρόγραμμα, το οποίο θα μπορούσαν να αναρτήσουν στο δωμάτιό τους και να ανατρέχουν καθημερινά σε αυτό.