«Η ώρα της καρδιάς»

Νηπιαγωγείο

nipia ora kardiasΤο πρόγραμμα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων «Η ώρα της καρδιάς» σχεδιάστηκε, για να καλλιεργήσει τις θετικές σχέσεις μεταξύ των παιδιών του Νηπιαγωγείου. Πρωταρχικός στόχος του προγράμματος ήταν η βελτίωση της αυτοεκτίμησης των παιδιών. Πολύτιμοι στην προσπάθειά μας ήταν οι γονείς, που με την ενίσχυσή τους μας βοήθησαν να εξασφαλίσουμε την εκμάθηση και την εμπέδωση των δεξιοτήτων από τα παιδιά.

 

Ώρα Επικοινωνίας

Γ’, Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεις

Στη διάρκεια της Ώρας Επικοινωνίας ο χρόνος ανήκει στα παιδιά. Η δασκάλα και η ψυχολόγος της τάξης γίνονται διευκολυντές, ώστε τα παιδιά να νιώθουν ασφάλεια να επικοινωνήσουν και να συζητήσουν θέματα που τα απασχολούν και τα ενδιαφέρουν, εντός και εκτός της σχολικής καθημερινότητας.

Στόχοι των συναντήσεών μας είναι:


Κάθε μαθητής να ακούει ενεργητικά και με σεβασμό τους συμμαθητές του και να εκφράζει τις απόψεις του με σεβασμό.
Να διευκολύνεται η ομάδα να επιλύει αποτελεσματικά συγκρούσεις που τυχόν προκύπτουν.
Να καλλιεργηθεί το αίσθημα συλλογικής ευθύνης.
Να υπάρχει ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ανοιχτής επικοινωνίας τόσο μεταξύ των μαθητών όσο και ανάμεσα στον δάσκαλο και στον μαθητή.
Αρκετές φορές τα θέματα που φέρνουν τα παιδιά γίνονται αφορμή για παιχνίδι. Και το παιχνίδι (συνεργασίας, ρόλων, οργάνωσης έργου, αισθητηριακό, κινητικό...) γίνεται το μέσο για την ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων.

ora epikoinonias ora epikoinonias1
ora epikoinonias2

Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής

«Φτου και βγαίνω»
Α’ τάξη

1 ftou kai bgainoΗ αυτοεκτίμηση είναι η προστασία του παιδιού απέναντι στις προκλήσεις της ζωής. Τα παιδιά που γνωρίζουν τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους διαχειρίζονται ευκολότερα συγκρούσεις και αντιστέκονται σε αρνητικές επιρροές. Χαμογελούν, απολαμβάνουν τη ζωή, έχουν αισιοδοξία. Με γνώμονα τα παραπάνω, οι μαθητές της Α’ τάξης έλαβαν μέρος σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα αυτοεκτίμησης, με τίτλο «Φτου και βγαίνω».
Ένα άδειο τετράδιο ήταν η αρχή και ένας θησαυρός το τέλος. Πρωταγωνιστής ο καθένας από εμάς, αλλά ταυτόχρονα κι όλοι μαζί ως ομάδα. Ένα πρωινό γράφτηκε η πρώτη σελίδα… Μιλήσαμε για τον εαυτό μας και προσπαθήσαμε να βρούμε τι αγαπάμε σε εμάς. Μιλήσαμε για την οικογένειά μας, μοιραστήκαμε αστείες ιστορίες, διαβάσαμε το παραμύθι της χνουδόμπαλας και συνειδητοποιήσαμε πόσο μας «ζεσταίνουν» τα θετικά λόγια. Όμως, τι μας θυμώνει; Πώς το νιώθουμε στο σώμα μας; Χαλαρώσαμε και οραματιστήκαμε παραδεισένιους τόπους…
«Η Α’ τάξη τελείωσε και νιώθω ότι είμαι πολύ σημαντικός και πολύτιμος, όχι μόνο στα μάτια των άλλων, αλλά πρωτίστως στα δικά μου».

 

Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής

«Ακούω και μοιράζομαι»

Α’ τάξη

Οι μαθητές της Α’ τάξης έλαβαν μέρος σε ένα καινοτόμο πρόγραμμα συναισθηματικής ανάπτυξης, με τίτλο «Ακούω και μοιράζομαι», μια ώρα κάθε εβδομάδα. Αφού δημιουργήσαμε μια δυνατή και δεμένη ομάδα, μέσα στην οποία ήμασταν όλοι αποδεχτοί, προτείναμε τα παιχνίδια που μας αρέσουν και ύστερα φτιάξαμε κλήρους, για να τα παίζουμε στο διάλειμμα.

Οι επόμενες συναντήσεις μάς ταξίδεψαν σε έναν κόσμο φανταστικό. Αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη... Από ένα κομμάτι πηλό βρεθήκαμε να πετάμε χαρταετό, να πίνουμε τσάι, να πολεμάμε σαν αρχαίοι Έλληνες σε φάλαγγες, ενώ από δυο παλάμες φανταστήκαμε άγρια ζώα της σαβάνας, μυρωδάτα φυτά και χαμογελαστούς αγγέλους... Ήρθαμε σε επαφή με το σώμα μας, χαλαρώσαμε αφήνοντας τα χεράκια μας ελεύθερα σε μικρές αμμοδόχους και εξασκηθήκαμε σε διάφορες τεχνικές χαλάρωσης. Συνειδητοποιήσαμε πως το πιο σημαντικό που είχαμε καταφέρει ήταν ότι δημιουργήσαμε μια αγαπημένη ομάδα, στην οποία όλοι νιώθαμε ασφαλείς και πολύ χαρούμενοι.

1 akouo moirazomai