Αθλητισμός

athlitismos4Η Φυσική Αγωγή αφορά στις κινητικές ικανότητες (φυσική) και στη διαπαιδαγώγηση (αγωγή) των μαθητών.

Σκοπός του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο δημοτικό είναι τα παιδιά:

  • να αποκτήσουν σωστές συνήθειες (αθλητικές, διατροφικές),
  • να γνωρίσουν τα βασικότερα αθλήματα,
  • να αγαπήσουν τον αθλητισμό,
  • να κοινωνικοποιηθούν,
  • να μάθουν να συνεργάζονται και
  • να αποκτήσουν αυτογνωσία, αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση.

Επιπλέον στόχος είναι να ανακαλύψουν τα παιδιά το άθλημα που τους ταιριάζει, ώστε να στραφούν στον εξωσχολικό αθλητισμό και τη δια βίου άθληση.

Α΄- Β΄ τάξεις

Στόχος της Φυσικής Αγωγής είναι η ανάπτυξη όλων των γενικών κινητικών δεξιοτήτων, η πλήρης αίσθηση του σώματος, η σωστή κίνηση στον χώρο και τον χρόνο και η καλλιέργεια του αισθήματος συνεργασίας.
Τα παιδιά δουλεύουν συχνά σε ζευγάρια, ενθαρρύνονται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να αυτοσχεδιάζουν και να δημιουργούν.
Τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι:

  • η ενόργανη γυμναστική (ασκήσεις εδάφους, πολύζυγα),
  • οι σκυταλοδρομίες (με μπάλες όλων των ειδών, εμπόδια, στεφάνια, σχοινάκια ή συνδυαστικά),
  • το παιχνίδι (κατευθυνόμενο ή ελεύθερο) και
  • οι αγώνες.

Γ΄- Δ΄ τάξεις

Στόχοι της Φυσικής Αγωγής είναι τα παιδιά:

  • να γνωρίσουν τα πιο γνωστά αθλήματα σε παιγνιώδη μορφή και
  • να εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της γυμναστικής (προθέρμανση, αποθεραπεία, διατάσεις).

Τα παιδιά δουλεύουν όχι μόνο σε ζευγάρια, αλλά και σε μεγαλύτερες ομάδες, εκτελούν πιο σύνθετες ασκήσεις σε όλα τα αντικείμενα, παίζουν περισσότερο οργανωμένα, αναλαμβάνουν σαν βοηθοί προπονητή την προθέρμανση (ζέσταμα, διατάσεις, προασκήσεις) και ασκούν διαιτησία. Διεξάγονται ενδοτμηματικά μικρά τουρνουά ποδοσφαίρου, καθώς επίσης και τουρνουά μεταξύ των τμημάτων. Στο τέλος της χρονιάς γίνονται αγώνες στίβου.

athlitismosΕ΄- Στ΄ τάξεις

Στόχοι είναι τα παιδιά:

  • να είναι εξοικειωμένα με τα περισσότερα αθλήματα σε επίπεδο ατομικής τεχνικής, βασικής τακτικής, γνώσης των κανονισμών,
  • να καλλιεργήσουν και να αναπτύξουν τα στοιχεία της φυσικής κατάστασης (δύναμη, ταχύτητα, αντοχή, ευλυγισία, επιδεξιότητα) και
  • να στραφούν στον εξωσχολικό αθλητισμό εφ' όρου ζωής.

 

Τα παιδιά αναλαμβάνουν πολλές φορές μόνα τους το ζέσταμα, τελειοποιούν τη βασική ατομική τεχνική των κυριότερων αθλημάτων, μαθαίνουν βασική τακτική και κανονισμούς. Στα ατομικά αθλήματα λειτουργούν σαν μικροί προπονητές βοηθώντας και διορθώνοντας το ένα το άλλο.
Διεξάγουν ενδοτμηματικά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου και μπάσκετ, γίνονται αγώνες μεταξύ των τμημάτων και αγώνες στίβου. Στο τέλος οι μαθητές της Στ' μετά από μυστική ψηφοφορία βραβεύουν τον καλύτερο παίκτη και τον πρώτο σκόρερ.
Στην αρχή της σεζόν γίνονται σωματομετρήσεις (ύψος, βάρος, κυρτώματα σπονδυλικής στήλης, γόνατα) και τεστ φυσικής κατάστασης (δύναμη, ταχύτητα, αντοχή, ευλυγισία, επιδεξιότητα). Κάθε παιδί έχει το δικό του ατομικό δελτίο με συγκεκριμένες παρατηρήσεις και προσωπικό στόχο. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς ξαναγίνονται οι ίδιες μετρήσεις και τα ίδια τεστ, ώστε να δούμε τη βελτίωση του κάθε μαθητή μέσα από την ομαδική δουλειά στο σχολείο, αλλά και την ατομική προσπάθεια εξωσχολικά (προσεγμένη διατροφή, περισσότερη προπόνηση).